woensdag 13 mei 2020

Blazen


Hallo allemaal

Ik ben hier opnieuw met een knutselwerkje. Een aantal leerlingen verlangden reeds in de klas naar een opdracht waarbij ze door een rietje moeten blazen om de verf te verspreiden. Ik heb goed nieuws voor hen, want bij dit nieuw werkje kunnen/mogen ze door een rietje blazen!

Wat hebben je nodig?
Een blad papier (eventueel met tekening zoals in de bijlage), penselen, waterverf, een rietje en enkele wattenstaafjes.

Hoe gaat het in z'n werk?
Ik gebruikte als basis een tekening van Janneke (Jip & Janneke). Je kan dezelfde tekening of een andere tekening gebruiken. Ik heb er enkele verzameld in een document (zie bijlage). Je kan natuurlijk ook zelf iets tekenen.

Bij de eerste tekening heb ik wattenstaafjes gebruikt om kleurrijke bellen te schilderen/stempelen. Bij de tweede tekening heb ik een rietje gebruikt om de verf over het blad te verspreiden. Het is een eenvoudig, maar kleurrijk knutselwerkje! 

Creatieve groetjes
Juf Jolien 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten